.

.

środa, 29 lipca 2015

Szczudłak

Jest sobie taki ptak.
Himantopus himantopus. 
Szczudłak.
Brodzący, z rodziny szczudłonogów.
(klik do Wiki )

Wygląda tak:

Wikipedia
Chodzą sobie i brodzą, szukając pożywienia.
Odnóża mają długie, co by sobie tyłków nie zamoczyć.
Chodzą tak:


A teraz do sedna.
Wczoraj przed południem, wyczaiłam (nasłuchowo, bo psy w domu jazgotały), że ktoś skrada mi się do drzwi. 
Auto poznałam, za drzwiami byłą Danka, do której, gdybym we wściekłości wielkiej "urwą" rzuciła, na pewno by usłyszała; tak blisko prawie.
Prócz torby cukierasów, w plecaku przywiozła mi...
No właśnie.
Kogoś, kto jak już zaczął łazić po podwórku skojarzył mi się z powyższym gatunkiem ptaka.

Jest biały, z czarnymi wtrętami, wysokonożny, wyższy już od koleżanek. Trochę nieśmiały, ale nie przerażony, choć spędził w plecaku Danki trochę czasu, spętany przez gospodynię, która jej go dla mnie ofiarowała.

Zobaczyłam i został Albercikiem.
Poznajcie:

Wczorajszy dzień spędził z "babami, którym się zdaje".
Jaja zabrane. Niestety, żadne nie zalężone :(
A im się dalej zdaje...

Maszeruje :)
Tito obserwuje....

Tito się zasadza....


I chłopaki się postraszyły.
Na razie bezkrwawo.
Pewnie będzie walka...któregoś dnia
Tito pobił wszystkich zapalczywych kurdupli.
Jest tak chętny do bzykania, że nawet przed Albercikiem zaczął tokować.
Dopiero kiedy młody się nastroszył i rzucił mu oburzone spojrzenie jasno tłumaczące orientację seksualną, kurdupel się opamiętał.


Z innej beczki:
poszukuję (nie dla siebie, ale dla bliskiej osoby- dorosła :) z 9-latkiem), kwatery w gospodarstwie w okolicach Bożkowa, Wielenia. W sierpniu. Jeśli kto ma, coś zna, wie, piszcie na priw.

9 komentarzy:

  1. :)) faktycznie Albercik podobny jest do tych szczudłaków. Fajny filmik, super ptaki. :)
    No to ci się rodzina powiększyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książę Albercik? No oby, jak ten z Monaco nie czekał tak długo z założeniem rodziny...
    Chyba, że będzie bzykał na boku...

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczudłak w wodzie na kolanach chodzi! Wypisz, wymaluj - Albercik!
    Biedny kurdupel Tito... Kurduplom zawsze wiatr w oczy i pod górkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie żal Tito... Weź tu z takim szczudłakiem-przystojniakiem - Albercikiem idż w zawody...

      Usuń
  4. Bardzo fajny jest Albercik.Oby chłopaki doszły do porozumienia bo może byc tak,że obaj będą sie tylko puszyć a obowiązki wobec pań nie spełniać.Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słodka sielanka :-) A szczudłaka widzę po raz pierwszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama jestem kurduplem i losu mu nie zazdroszczę;))))

    OdpowiedzUsuń
  7. A w kwestii walk kogutów to od kiedy będziesz przyjmować zakłady?
    ;)

    OdpowiedzUsuń